tirsdag 20. desember 2011

Mitt julehjem med stjerner



Det har kommet fram mye julepynt de siste dagene og det blir så koselig(",) Jeg har (endelig) funnet den perfekte trestigen og den har fått en lyslynge rundt seg og 2 stk englevinger, enkelt og dekorativt.
 Lo godt da jeg kom ut til bilen, og ser at jeg kjører den lille bilen og ikke den store.. Hmm...får denne plass da? Det gikk akkurat!! Og da mener jeg Akkurat! Satt litt ubekvemt på kjøreturen hjem, men det var den verdt... flere som kjenner seg igjen?

Det er faktisk ikke planlagt, men ser nå at jeg har stjerner i ulike varianter rundt omkring i stuen, alt fra stjernemotiv på duker, lyslykter, pynt o.l. 
Telysholderne med bark/stjerne-utskjæringer tror jeg at jeg fikk kjøpt på Søstrene Grene 
(igjen...en fantastisk gøy butikk) Hver gang jeg er der, må jeg faktisk gå minst 2 runder for å ikke gå glipp av noe, blir liksom ikke mettet. finner alltid mye nips derfra!

Den store porselenslykten med stjerner er kjøpt på kremmerhuset. (de har faktisk fått nettbutikk)
Den er utrolig fin om kvelden å ha lys oppi, veldig stemningsfull...
Fikk tak i noen søte sinkhjerter som har blitt hengt opp rundt omkring.. Og om det er noe det er forbruk på her om dagene, så er det stearinlys og telys.. Jeg fant et gammelt norgesglass, dekorerte med blondebånd og puttet lysene oppi, slik at de er lett tilgjengelig(",)


Vi var  på hytten på lørdag (Radøy) og hogget juletre sammen med hele familien(",) En juletradisjon som er kjekk for både store og små. Vi spiser grøt og får nissebesøk(",) På søndagen var alle samlet igjen på hotell Norge å spiste julelunsj, maten var fantastisk(",) Jeg rørte ikke julematen faktisk, grunnen var det store utvalget i sjømat. Mmmmm... 
Da juletreet omsider fant veien inn fra altanen igår, var planen min å pynte det i fargene hvitt, sølv og noe sink... Ble ganske fornøyd med resultatet(",) Man får så god julestemning når treet er på plass(",)

Nei, nå har jeg lovet en kopp kaokao til eldste prinsessen, ha en fin tirsdagskveld(",)


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar