tirsdag 22. november 2011

Vårt soverom, med hjemmelaget sengegavl(",)

Nå har jeg vist dere stuen, spisestuen, og entrén vår, så da tenkte jeg nå å vise dere soverommet vårt!
Vi har malt veggene i "Gustiviansk blå", som jeg ble veldig fornøyd med.
 Tanken er at det skal gå i blått, beige, brunt og hvitt på soverommet.. Er ikke helt ferdig enda, planen er å male et bilde, og få opp en kommode der inne... men ting tar tid!
Sengegavlen har jeg som sagt laget selv. Helt enkel med linstoff.. jeg vurderer å sy knapper på, vi får se, likte egentlig at den var helt uten noe på.. Det gikk 2 stykk dyner, og brukte stiftemaskin.. piece of cake!


lysekronen kjøpte jeg opprinnelig til spisestuen, men den har nå fått ny plass her på soverommet, synes den gjør seg godt her.. Den kommer fra Skeidar, husker ikke hva den heter.

Jeg synes det er utrolig kos å krype under teppet og lese god bok(",) For tiden, leser jeg "Barnevakten" av Kathryn Stockett (etter anbefaling fra min søster) foreløpig veldig spennende!!
Morten leser første bok i Stieg Larsson`s triologi "Menn som hater kvinner"... jeg har lest alle, de er helt utrolig bra, anbefales på det sterkeste!! Jeg husker at jeg leste den ene boken på 4 dager, klarte ikke legge den fra meg, da var jeg som sagt høygravid, så kunne ikke gjøre annet enn å
ligge på sofaen, haha..
Ha en fin tirsdags kveld, nå er det snart Grey`s!!


post signature

2 kommentarer:

  1. Heisann,
    For eit nydelig soverom! Og den stilige sengegavlen!! Ka stifta du den på? Sponplate?
    Veldig fint med lysekrone på soverommet!
    Klem =)

    SvarSlett
  2. Heisann..
    Tusen takk for kommentaren! Jeg hadde en sengegavl der fra før, i tre, sånn med kryss.. men den hadde begynt å bli så slitt og fått noen skrammer (etter at Hannah synes det e så gøyt å hoppe i sengen vår)
    Så det er igrunn platen, man kan bruke sponplate også..
    Veldig greit å lage.. den får duge, frem til jeg får triumfet igjennom ønskegavlen som er fra TM design...

    SvarSlett